قالب های فارسی وردپرس 35

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 35

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

زبان سئو چیست

بازدیدکنندگان چگونه جستجو می‌کنند؟
بیشتر سایت‌ها بدست جستجوی کسان در موتورهای جستجو نظیر گوگل، یاهو، بینگ و … پیدا می‌شوند. مثلا شما به تعقیب نرم اسباب برای گوشی اندرویدی خویش می‌گردید و چه بسا این واژه‌ها را جستجو خواهید نمود: برنامه اندروید، دانلود اپلیکیشن اندروید، دانلود نرم انگیزه ها اندروید. به این کلمات، عبارات کلیدی گفته می‌شود که نقش بسیار مهمی در سئو دارد.

طبق تجربه، اکثر بازدیدکنندگان بر روی چند لینک نخست صفحه اول نتایج جستجو کلیک می‌کنند و به بقیه صفحات مراجعه نمی‌کنند. پس بودن در صفحه اول می‌تواند خیلی مهم باشد.

گاهی شدنی است شماری از نتایج را در سمت راست و یا بالای دیگر نتایج جستجو ببینید. این‌ها نتایجی هستند که با پرداخت خرج برای تبلیغات در این مکان‌ها قرار گرفته‌اند. که معمولا اغلب از ۲ یا ۳ مورد نمی‌شوند.

 

 

سئو چیست
قرار دریافت در نتایج اول بر چه اساسی است؟
الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو یک الگوریتم کاملاً سری است و کسی متعلق به آگاهی ندارد. اما، تکنیک‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می‌توانید عبارات کلیدی وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید لغایت سایت را در نتایج اولیه نمایش دهد. برای قرار اخذ سایت در نتایج نخست جستجو ابتدا باید بدانبد که سئو چیست و چگونه می‌توانید وب ایت خویش را سئو کنید.

سئو چیست و چرا باید تارنما خود را سئو کنیم؟
افراد به این علت وب سایت خویش را بهینه می‌کنند که کسب و کار خود را گسترش دهند و مشتری‌های جدید جذب کنند.

این روز ها بسیاری از کسب و کارها، فضای آنلاین را به عنوان گرد از فضاهای تعامل با مشتریان گزینش کرده‌اند. بسیاری هم فضای مجازی را تنها بستر کسب و کار خویش برگزیدن کرده‌اند.شما با بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مطمئن می‌شوید که بازدیدکنندگان شما را در فضای آنلاین پیدا خواهند کرد.

نکته: شما می‌توانید به کمک سرویس رایگان Google Analytics به سادگی آمارگرفتن بازدید، لینک‌های ورودی، صفحات بازدید شده، مدت سررسید سپری شده در وب سایت و بسیاری از امکانات سایر را کنترل نمایید.
انتخاب کلمات کلیدی
کلمات کلیدی، هدایت کننده بازدید کنندگان به وب سایت شما هستند. بعد گزینش آنها نخستین گام در بهینه سازی تارنما برای موتورهای جستجو است. این تقسیم مهم‌ترین و برخی مواقع سخت‌ترین قسمت SEO است.

رقابت زیادی بر سر کلمات کلیدی در اینترنت هستی دارد. ارتقا رتبه سایت در برخی از واژه ها کلیدی برخی مواقع نشدنی-ناشدنی است. چون حجم گسترده‌ای از بازدیدکنندگان آن واژه ها را در اینترنت جستجو می‌کنند. بعضی از وب سایت‌های بزرگ، سرمایه گذاری بزرگواری بر روی سئو کردن آن کلمات اتمام داده‌اند. ولی اگر رقبای زیادی در منطقه سوداگری شما وجود دارد، قرار گرفتن در بین ۵۰ نتیجه اول، کاری مشکل است. ولی شما با برگزیدن واژه ها کلیدی کمی متفاوت و ویژه تر یعنی کلماتی که ملت ممکن است کمتر آنها را جستجو کنند می‌توانید شانس خود را در قرارگیری در صفحات نخست افزایش دهید.

سئو چیست
بازدیدکنندگان چه چیزی جستجو می‌کنند؟
اولین گام در برگزیدن واژه ها کلیدی این است که فکر کنید می‌خواهید بازدید کنندگان با جستجوی چه کلماتی به وب سایت شما برسند. بهتر است پیش از انتخاب کلمات، آن‌ها را جستجو کنید تا وضعیت کنونی آن‌ها را در نتایج ببینید.

نکته:‌ قابلیت پیشنهاد اتوماتیک گوگل ابزاری در دسترس برای ایده گرفتن درباره‌ی عبارات مرتبط با آن کلماتی است که مخاطبان تا به حال جستجو کرده‌اند.

از عبارات خیلی عمومی کاربرد نکنید. فرض کنید که شما منظور دارید برای سایتی با جستار اپلیکشن اندروید، واژه “دانلود موبایل” را سئو کنید. شدنی است فکر کنید واژه احسان است. ولی اینطور نیست. واژه ها کلیدی باید خاص‌تر باشند. پس به جای آن بهتر است از عبارات پایین کاربرد کنید:

دانلود بازی اندورید، دانلود نرم افزار اندروید، بازی اندروید، دانلود اپلیکیشن موبایل

نکات کلیدی:
از عبارات خیلی عمومی کاربرد نکنید. سعی کنید لغایت کران امکان واژگان ویژه تری برگزیدن کنید. مثلا اگر سایت یک هتل را می‌خواهید سئو کنید، واژه هتل برگزیدن مناسبی نیست. افزودن نام محل همانند هتل کیش، یا پسوندهای کاربردی مشابه ارزان، مجانی انتخاب بهتری است.
روی عبارات سایر حساب باز کنید. از عبارات مترادف استفاده کنید. به جای واژه هتل می‌توانید از کلمات جایگزین همانند اقامتگاه بهره‌گیری کنید.
در طولانی کردن عبارات زیاده روی نکنید. استفاده از عبارات طولانی به عنوان کلمات کلیدی از تاثیرگذاری و نیرو آنها می کاهد. حداکثر سه یا چهار واژه کافیست.
مطمئن شوید که کلمات کلیدی با سوداگری شما پیوسته هستند. سعی کنید کلماتی را که گزینش می‌کنید با تارنما شما بیشترین ارتباط را داشته باشند.
از کلمات مبالغه آمیز مثل فوق العاده، عالی و همانند این‌ها در کلمات کلیدی بهره‌گیری نکنید.
توصیه می‌کنیم که ادامه‌ی مطلب تعریف سئو را مطالعه کنید.

ما امیدواریم  که توانسته باشیم با ارائه این مطلب برای شما در پاسخ به این سوال که سئو چیست اطلاعاتتان را افزایش دیتا باشیم. در ضمن اگر تعاریف دیگری برای پذیرش به سوال سئو چیست دارید آن را در نظرات با ما در میانی بگذارید. گروه تیک‌تم آرزومند کامیابی شماست.

 

مطالب مرتبط:

آموزش گام به گام نصب گوگل آنالیتیکس Google Analytics در وردپرس

اضافه کردن سایت وردپرس خویش به گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools)

افزونه جلوگیری از ورود اسپم ها به وردپرس

افزودن و توزیع فایل صوتی در وردپرس

مینگ چی کو از تغییرات اساسی در بورد آیپد پرو خبر می دهد

نسل های بعدی آیپد احتمالا از نظر ظاهری تغییر چندانی نخواهد کرد اما سخت افزار این گجت ها دستخوش بهینه‌سازی های مهمی خواهد شد.

«مینگ چی-کو»، تحلیل گر کمپانی امنیتی TF با تاکید بر اینکه آیپد پرو در همین دو نسخه 11 و 12.9 اینچی کنونی تولید خواهد شد، مدعی شده که اپل تولید نسل بعدی آیپد پرو را بین سه ماهه آخر 2019 و سه ماهه ابتدایی 2020 آغاز خواهد کرد.

استفاده از این مدارها راه را برای توسعه آیپد پرو 5G هموار می کند

تغییر اصلی این محصولات شامل استفاده از مدارکریستال پلیمر مایع (به اختصار LCP) خواهد بود. با توجه به اسم این مدار می توان به نرم بودن اجزای سازنده‌ی آن پی برد، در نتیجه با از بین رفتن محدودیت مدارهای چاپی سخت PCB اتصال اجزا به صورت انعطاف پذیر ممکن خواهد شد.

ظاهرا استفاده از این مدارها راه را برای استفاده از مودم های 5G در آپید پرو هموار خواهند ساخت؛ قابلیتی که به گفته این تحلیل گر راهش را تا سال 2021 به این گجت باز خواهد کرد.

مدارهای LCP آیپد پرو

اپل از آیپد پرو به عنوان جایگزینی برای کامپیوتر های شخصی یاد می کند

مدارهای LCP نرم برای اتصال آنتن به مادربورد استفاده خواهند شد؛ این موضوع قرار است جلوی از دست رفتن سیگنال را بگیرد و عملکرد کلی شبکه را بهبود ببخشد. از آنجایی که آیپد پرو به عنوان یک ابزار تولید محتوا شناخته می شود قابلیت های ارتباطی آن باید از آن چه در یک تلفن هوشمند وجود دارد پیشرفته تر باشند.

گمان می رود شرکت تایوانی موراتا که اکنون نیز مسئولیت ساخت مدارهای LCP آیفون را بر عهده دارد تولیدات آیپد را نیز در دستور کار قرار دهد. اگرچه شرکت دیگری که هموطن موراتا نیز هست به دلیل ظرفیت تولید بالا رقیب این کمپانی محسوب شده و ممکن است تولیدات این مدار آیپد به آن ها سپرده شود.

معرفی بازی Critical Ops؛ کانتر، برای حرفه‌ای‌ها

همانطور که در مطلب بهترین‌های جایگزین‌های کانتر روی گوشی هم گفته بودم، Standoff 2 همچنان نزدیک‌ترین تجربه به این شوتر معروف را ارائه می‌دهد. این جایگزین کانتر اندروید و iOS همزمان که توانسته خودش را از مسائل قانونی کپی رایت دور نگه دارد موفق‌ شده با رابط کاربری، نقشه‌ها و شوتینگ مشابهش کانترترین تجربه موبایل را به‌وجود بیاورد.

با این حال Standoff 2 نیز به سرنوشت دیگر بازی‌های اخیر محبوب گوشی دچار شده است؛ کاربران ایرانی بدون نرم‌افزار تغییر آی‌پی نمی‌توانند بازی را اجرا کنند و برای عنوان آنلاین سریعی مثل Standoff 2 که وضعیت اینترنت در آن حرف اول را می‌زند، مشخصا این مسئله می‌تواند تاثیر منفی زیادی روی تجربه کاربر می‌گذارد.

دانلود کانتر اندروید

Critical Ops می‌تواند جای خالی این بازی را پر کند. Critical Ops که سال ۲۰۱۵ منتشر شد، با ده‌ها میلیون دانلود نه تنها یکی از محبوب‌ترین شوترهای تلفن‌های هوشمند است بلکه به‌خاطر ذات تاکتیکی خود توانسته به «ورزش‌های الکترویکی» (eSport) هم راه یابد. بازی روندی شبیه به بقیه تیراندازی‌های گوشی پیش گرفته؛ یکی از مودهای گیم‌پلی را انتخاب می‌کنید و می‌جنگید.

در حال حاضر Critical Ops سه حالت گیم‌پلی اصلی دارد که دو تا از آن‌ها شبیه به کانتر هستند. در Deathmatch دو تیم مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و تیمی که افراد بیشتری را بکشد برنده خواهد شد و در Defuse نیز با همان قضیه کاشتن بمب و خنثی کردنش روبه‌رو هستیم. اما سومین مود بازی با نام Gun Game شناخته می‌شود.

در این مود همه بازیکن‌ها کارشان را با اسلحه‌های ساده‌تر آغاز می‌کنند و با کشتن افراد بیشتر، تجهیزات و اسلحه‌هایشان قوی‌تر خواهد شد. همچنین اگر خواستید با دوستان‌تان بازی را تجربه کنید، می‌توانید یک مسابقه با قوانین خودتان ساخته و با دعوت بقیه استارت نبرد را بزنید.

Critical Ops تمام موارد لازم برای لذت بردن از یک شوتر گوشی را دارد؛ تنظیمات گرافیکی زیاد که بازی روی گوشی‌های مختلفی قابل اجرا کرده، حضور حالت‌های گیم‌پلی مختلف که باعث شده بازیکن تجربه‌ای متنوع‌تر داشته باشد و سیستم تیراندازی نسبتا خوب که می‌تواند آن حس حضور در نبردها را به بازیکن القا کند.

ولی علت اینکه در تیتر از «کانتر، برای حرفه‌ای‌ها» نام بردم به‌خاطر کنترل سخت و نبود بخش آموزشی طولانی مدت است. بازی تیراندازی خودکار ندارد و با وجود اینکه قابلیت شخصی‌سازی دکمه‌ها وجود دارد ولی باز نمی‌توان به آن نتیجه دل‌خواهی که قبلا در پابجی موبایل یا Standoff 2 دیده بودیم، برسیم.

نکته بعد که مهم‌تر است و حتی Standoff 2 نیز از آن رنج می‌برد، به سختی بازی در همان دقیقه‌های اول برمی‌گردد. وقتی برای اولین بار پابجی موبایل را بازی می‌کنید، خیلی از دشمنان‌تان ربات‌ها هستند و بنابراین در خلال مبارزات هم بیشتر یاد می‌گیرید و هم لذت پیروزی را برای دفعات مختلف می‌چشید.

Critical Ops چنین چیزی ندارد و این ویژگی شاید باعث شود که در ابتدا از بازی خسته شده و آن را کنار بزنید. در واقع Critical Ops جزو شوترهایی است که باید به آن‌ها وقت داد. ممکن است در مسابقات اول زیاد بمیرید ولی همین که بازی دست‌تان بیاید، کم کم حس خوب پیروزی را خواهید چشید.

بنابراین اگر به‌دنبال دانلود کانتر برای اندروید و iOS هستید Critical Ops می‌تواند سرگرم‌تان کند. اگر هم خواستید با نمونه‌های بیشتر آشنا شوید دو مقاله «بازی‌های موبایلی که شبیه به کانتر استرایک هستند» و «شش جایگزین کال آف دیوتی روی تلفن‌های هوشمند» را از دست ندهید.

Critical Ops
  • Critical Ops
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: Critical Force
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 698.4 / 386.16 مگابایت
 دانلود




سامسونگ احتمالا در پی ایجاد یک رمزارز اختصاصی است

سامسونگ بعد از ارائه کیف پول مجازی در گلکسی اس 10 ظاهرا در حال توسعه یک شبکه بلاکچین و توکن رمزارز است.

وب سایت Coindesk به نقل از یک منبع ناشناس مرتبط با این پروژه مدعی شده بخش اختصاصی بلاکچین کمپانی کره ای به دنبال ارائه رمزارزی به نام Samsung Coin است، اما هنوز مسیر دقیقی برای این برنامه مشخص نشده است.

به نظر می رسد رمزارز سامسونگ بر پایه اتریوم توسعه داده خواهد شد. اتریوم پلتفرمی ست که توسعه توکن رمزارز های اختصاصی را به سادگی ممکن می سازد، بنابراین احتمالا سیستم بلاکچین مورد استفاده در گلکسی اس 10، مقدمه ای برای عرضه پول مجازی سامسونگ باشد.

 

رمزارز

در مورد اینکه آیا  Samsung Coin برای عموم در دسترس خواهد بود یا اینکه فقط بر روی یک بستر خصوصی بلاک چین اجرا خواهد شد، اطلاع دقیقی در دست نیست. اما منبع این خبر گفته که احتمالا این سیستم ترکیبی از بلاکچین خصوصی و عمومی یا همان هایبرید (hybrid) باشد. همچنین منبع مذکور ادعا کرده که سامسونگ حدود یک سال گذشته در حال کار بر روی این پروژه بوده است.

البته سامسونگ تا به حال کار روی این پروژه را رد یا تایید نکرده است، اما با توجه به رویکردی که این شرکت در پشتیبانی از رمز ارزها در پیش گرفته و قابلیت های جدیدی که در گوشی پرچمدار خود گنجانده، به نظر می رسد عرضه یک رمزارز اختصاصی چندان هم دور از ذهن نباشد.

علاوه بر این، سامسونگ اخیرا یک سرمایه گذاری 4 میلیون دلاری روی کیف پول ZenGo برای اسمارت فون ها انجام داده و همین مساله تاکید سامسونگ بر روی حرکت همه جانبه به سمت رمزارزها را نشان می دهد.

ارتباط بازاریابی محتوا با سئو دقیقا چیست؟

پاسخ این است: SEO و Content Marketing  (بازاریابی محتوا) در کناره هم، کامل‌کننده هم و اخ یکدیگرند.

اما احتمالاً بپرسید چرا؟

 

1. سئو و بازاریابی محتوا باهم یکپارچه‌اند
برخلاف انگار عده‌ای که دودلی می‌کنند سئو و بازاریابی محتوا جدا از هم و کاملاً متفاوت و متمایز از یکدیگرند ، این دو درهم‌تنیده‌اند. سئو و بازاریابی محتوا به مقدار زیادی باهم همپوشانی دارند.  

البته میان سئو و بازاریابی محتوا تفاوت‌هایی هم هستی دارد و به‌عبارت‌دیگر این دو را می‌توان از هم متفاوت دانست – و حقیقت هم همین است - ولی از این سخن نمی‌توان چنین نتیجه گرفت که این دو باهم در تعارض و خصومت هستند!

به‌عنوان‌مثال، سئو اندک و فنی‌تر اما بازاریابی درونمایه گسترده و جامع‎تر است.  


2. سئو و بازاریابی محتوا رابطه مکمل دارند
رابطه بین سئو و بازاریابی محتوا را از یک منظر دیگر هم می‌شود نگاه کرد: سئو تقاضا می‌آفریند و بازاریابی درونمایه به این تقاضاها پاسخ می‌گوید. روشن است که سئو بدون درونمایه معنایی ندارد.

شما به واژه‌ها، واژه ها کلیدی، مقالات، عکس و فیلم و ... بیچارگی دارید الی بتوانید حرفی از سئو به میانی آورید. به قول یک کارشناس، سئو یعنی کلمات کلیدی، و بازاریابی درونمایه یعنی استفاده از این واژه ها کلیدی.

کلمات کلیدی، پژوهش در مورد آن‌ها، بهینه‌سازی آن‌ها و ردگیری این واژه ها طلایی، سئو را تشکیل می‌دهد. حال پذیرش به این سؤال که «چگونه می‌توان از این واژه ها کلیدی بهره‌گیری کرد؟» می‌شود بازاریابی محتوا.

تنها مسیر برای به کارگیری واژه ها کلیدی این است که شما آن‌ها را به‌صورت راهبردی در محتوای خویش به‌کارگیرید.

بیشتر بدانید: 10 نکته طلایی برای انتخاب واژه ها کلیدی مناسب



3. سئو و بازاریابی درونمایه درهم‌تنیده‌اند
البته اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، درمی‌یابیم که سئو چیزی بیش از فرآوری محتوا، وبلاگ نویسی و واژه ها کلیدی است. سئو یعنی بهینه‌سازی robots.txt، بهینه‌سازی متاداده‌ها، استفاده از تگ‌های پسندیده و یک سری مسائل فنی ازاین‌دست. این بهینه‌سازی‌های فنی، کار را برای بازاریابی درونمایه آسان می‌سازد. یعنی این بهبودها در خدمت ترویج مطالب و محتواهای سایت است و شفا تجربه کاربر را به پیگیری دارد. به همین خاطر است که بازهم تأکید می‌کنم پیوستگی میان سئو و بازاریابی درونمایه ناگسستنی است.

 

چند سؤال و پاسخ شیرین:
1. چرا شما می‌خواهید برای سایتتان یک sitemap قشنگ طراحی کنید؟

برای این‌که کاربران به‌راحتی بتوانند محتواهای موردنظرشان را پیدا کنند.

2. چرا منظور دارید robots.txt را بهینه کنید؟

چون جستجوگرهای اینترنتی بتوانند بهتر در سایت شما بخزند و مطالب را نمایه کنند.

3. چرا می‌خواهید از تگ‌های پسندیده در جای مناسب کاربرد کنید؟

برای این‌که بتوان محتوای سایت را به زیبایی مرتب کرد.

 

خوب همان‌طور که مشاهده می‌کنید واقعاً نمی‌توان بی گمان دقیقی میانی SEO و Content Marketing ( بازاریابی محتوا) ترسیم کرد.

اصولاً گوگل محتواهای جدید را همنشین دارد، هرکس که با سئو سروکاری دارد، می‌داند محتواهای جدید به‌سرعت نمایه می‌شود و در صفحه استجابت جستجوگرها رتبه فوقانی نسبت به محتواهای قدیمی و کم‌ارزش‌تر، پیدا می‌کند. یک سئوی خوب یعنی بیرون دادن منظم و سازمان‌یافته محتوا. بیرون دادن منظم و سازمان‌یافته درونمایه هم یعنی این‌که شما در حال بازاریابی محتوا هستید، و این کار را به‌خوبی انجام می‌دهید.