قالب های فارسی وردپرس 35

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 35

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ارتباط بازاریابی محتوا با سئو دقیقا چیست؟

پاسخ این است: SEO و Content Marketing  (بازاریابی محتوا) در کناره هم، کامل‌کننده هم و اخ یکدیگرند.

اما احتمالاً بپرسید چرا؟

 

1. سئو و بازاریابی محتوا باهم یکپارچه‌اند
برخلاف انگار عده‌ای که دودلی می‌کنند سئو و بازاریابی محتوا جدا از هم و کاملاً متفاوت و متمایز از یکدیگرند ، این دو درهم‌تنیده‌اند. سئو و بازاریابی محتوا به مقدار زیادی باهم همپوشانی دارند.  

البته میان سئو و بازاریابی محتوا تفاوت‌هایی هم هستی دارد و به‌عبارت‌دیگر این دو را می‌توان از هم متفاوت دانست – و حقیقت هم همین است - ولی از این سخن نمی‌توان چنین نتیجه گرفت که این دو باهم در تعارض و خصومت هستند!

به‌عنوان‌مثال، سئو اندک و فنی‌تر اما بازاریابی درونمایه گسترده و جامع‎تر است.  


2. سئو و بازاریابی محتوا رابطه مکمل دارند
رابطه بین سئو و بازاریابی محتوا را از یک منظر دیگر هم می‌شود نگاه کرد: سئو تقاضا می‌آفریند و بازاریابی درونمایه به این تقاضاها پاسخ می‌گوید. روشن است که سئو بدون درونمایه معنایی ندارد.

شما به واژه‌ها، واژه ها کلیدی، مقالات، عکس و فیلم و ... بیچارگی دارید الی بتوانید حرفی از سئو به میانی آورید. به قول یک کارشناس، سئو یعنی کلمات کلیدی، و بازاریابی درونمایه یعنی استفاده از این واژه ها کلیدی.

کلمات کلیدی، پژوهش در مورد آن‌ها، بهینه‌سازی آن‌ها و ردگیری این واژه ها طلایی، سئو را تشکیل می‌دهد. حال پذیرش به این سؤال که «چگونه می‌توان از این واژه ها کلیدی بهره‌گیری کرد؟» می‌شود بازاریابی محتوا.

تنها مسیر برای به کارگیری واژه ها کلیدی این است که شما آن‌ها را به‌صورت راهبردی در محتوای خویش به‌کارگیرید.

بیشتر بدانید: 10 نکته طلایی برای انتخاب واژه ها کلیدی مناسب



3. سئو و بازاریابی درونمایه درهم‌تنیده‌اند
البته اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، درمی‌یابیم که سئو چیزی بیش از فرآوری محتوا، وبلاگ نویسی و واژه ها کلیدی است. سئو یعنی بهینه‌سازی robots.txt، بهینه‌سازی متاداده‌ها، استفاده از تگ‌های پسندیده و یک سری مسائل فنی ازاین‌دست. این بهینه‌سازی‌های فنی، کار را برای بازاریابی درونمایه آسان می‌سازد. یعنی این بهبودها در خدمت ترویج مطالب و محتواهای سایت است و شفا تجربه کاربر را به پیگیری دارد. به همین خاطر است که بازهم تأکید می‌کنم پیوستگی میان سئو و بازاریابی درونمایه ناگسستنی است.

 

چند سؤال و پاسخ شیرین:
1. چرا شما می‌خواهید برای سایتتان یک sitemap قشنگ طراحی کنید؟

برای این‌که کاربران به‌راحتی بتوانند محتواهای موردنظرشان را پیدا کنند.

2. چرا منظور دارید robots.txt را بهینه کنید؟

چون جستجوگرهای اینترنتی بتوانند بهتر در سایت شما بخزند و مطالب را نمایه کنند.

3. چرا می‌خواهید از تگ‌های پسندیده در جای مناسب کاربرد کنید؟

برای این‌که بتوان محتوای سایت را به زیبایی مرتب کرد.

 

خوب همان‌طور که مشاهده می‌کنید واقعاً نمی‌توان بی گمان دقیقی میانی SEO و Content Marketing ( بازاریابی محتوا) ترسیم کرد.

اصولاً گوگل محتواهای جدید را همنشین دارد، هرکس که با سئو سروکاری دارد، می‌داند محتواهای جدید به‌سرعت نمایه می‌شود و در صفحه استجابت جستجوگرها رتبه فوقانی نسبت به محتواهای قدیمی و کم‌ارزش‌تر، پیدا می‌کند. یک سئوی خوب یعنی بیرون دادن منظم و سازمان‌یافته محتوا. بیرون دادن منظم و سازمان‌یافته درونمایه هم یعنی این‌که شما در حال بازاریابی محتوا هستید، و این کار را به‌خوبی انجام می‌دهید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.