قالب های فارسی وردپرس 35

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 35

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

تجربهٔ کاربری یا User Experience چیست؟

UX مخفف User Experience به معنای تجربه کاربری است و همانطور که از نامش پیداست به مفهوم تجربیات کاربر دربارهٔ استفاده از یک محصول یا سرویس ویژه است. به ذکر ساده تر، UX همان اثری است که در ذهن کاربران باقی می ماند.  استراتژی تجربه کاربری اولین بار در تاریخ، فردریک وینسلو تیلور اولین پژوهش تجربه کاربری را اتمام عدل که در باره تعامل کاربران با ابزارهایشان بود. طراح تجربه‌ کاربری فردی است که تجربه‌های خوب و بد کاربران را ارزیابی می کند، و دقیقا نیاز‌های آنها را شناسایی می کند و برای حل مسائل آنها راهکار پیدا می کند. وظیفه این شخص، ارائه خدمات یا محصولات باره پسند، ارزشمند، کارآمد، قابل استفاده، در دسترس و معتبر است.



با این شیوه دقیقا مشخص می شود که کاربر در زمان استفاده از محصول چه حسی دارد و در برپایی خلق یک حس خوب برای کاربران بسیار دارای اهمیت است. 

فواید تجربه کاربری خوب چیست؟ 

- راحت کردن استفاده از فناوری 

- زیر آمدن خطاهای کاربری 

- افزایش استفاده از تکنولوژی 

- مصرف مجدد محصول بدست مشتریان 

- کاهش هزینه ها در گسترش فرآورده 

- بالا رفتن فروش فرآورده 

- ذیل آمدن خرج های پشتیبانی 

اجزای تجربه کاربری کدام است؟

طراحی کاربری اجزایی دارد که مایه میشود نتیجه مطلوب حاصل شود، از جمله:

-طراحی تعاملی

در این اصل باید در نظر گرفت که رابط کاربری انسان است و دراین امتداد تمهیداتی در نظر گرفته شود مانند: راههای وابستگی با محصول برای کاربران مشخص شود. برای فعالیتهای اخص از رنگها بهره‌گیری شود. سرعت لودینگ صفحات افزایش یابد. ��ز المان های مفهومی برای استفاده کاربران کاربرد شود. در تمام قسمتها سادگی و کاربر محوری در نظر گرفته شود.

-کاربرد پذیری

در این سرنوشت باید کارآیی، امکانات، ایمنی و آموزش پذیری در الویتها قرار گیرد.

-معماری اطلاعات

در این گونه طراحی روش بخش بندی و نمایش اطلاعات باید به گونه ای باشد که کاربران هنگام جستجو و پیدا کردن اطلاعات به مشکلی برخورد نکنند و به راحتی نیازهای خود را برطرف نمایند.

-کاربر پژوهی

پژوهش در میان کاربران به روشهای گوناگون اتمام می شود: عقیده سنجی از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی عقیده سنجی چهره به صورت مصاحبه رصد کردن فعالیتهای کاربر 

-استراتژی محتوا

یک طراح کاربری موفق باید بداند که ، چه محتوایی و چه زمانی باید منتشر شود؟ و چه کسی این درونمایه را تولید و منتشر کند و قوانین و محدویتهای این شیوه را بخوبی بشناسد. 



 

فرآیند طراحی تجربه کاربری چگونه است؟

-استراتژی

استراتژی اولین مرحله در طراحی است و کمک می کند که مشخص و با منظور گام برداشته شود.

-تحقیق

شناخت نقاط سستی و نیرو محصول یا سرویس از نگرش کاربران و شناخت نیازهای آنها دومین گام در این فرایند است.

-تحلیل

درسومین گام ، برای کاربران پرسونا تعریف می شود و کاربر هدف مشخص، و با پروا به شناخت ویژگی ها و خواسته های او قدم برداشته می شود.

-طراحی

گام چهارم این است که به چهره مکتوب و روی کاغذ از پیش درآمد الی انتها طرح دیده می شود و باگهای احتمالی برطرف می شود.

-تولید و تاسیس اولیه

در پنجمین گام پس از تولید یک نسخه آزمایشی از طرح راه اندازی می شود.

-ارزیابی

در گام ششم کل طرح را ارزیابی خواهد شد و نقاط سستی را برطرف می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.