قالب های فارسی وردپرس 35

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 35

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چالش جدید توییتربرای تعداد کارکترهای هر توییت: ۱۴۰ یا ده هزار؟

اولین پیش لرزه‌های تصمیم بزرگ توییتر برای افزایش تعداد کاراکترهای یک توییت در بازار سهام مشاهده شد. کاهش ۳ درصدی سهام توییتر و رسیدن آن به ۲۱.۸۹ دلار برای هر سهم، اثر منفی بود که تصمیم افزایش تعداد کاراکتر توییتر به جای گذاشت در حالی که هنوز چنین کاری اجرایی نشده است.

سران توییتر دلیل خود برای به اجرا رساندن این طرح را رشد تعداد کاربران توییتر ذکر کرده‌اند، اما مسئله‌ی مهم اینجاست که محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توییتر یک مشخصه اصلی برای این شبکه‌ی اجتماعی محسوب می‌شود که سال‌ها است کاربرانش به آن عادت کرده‌‌اند  و  باعث ایجاد خلاقیت در بین آن‌ها شده است. پیام‌های توییتری، به شکلی گسترده شده که حالا تصمیم توییتر باعث ایجاد موج منفی وسیعی شده است.

توییتر در یکی دو سال اخیر تغییرات زیادی به خود دیده که بسیاری آن را شبیه شدن به فیس‌بوک برداشت می‌کنند. اما شاید مهم‌ترین تغییری که توییتر می‌تواند در بدنه‌ی خود ایجاد کند، همین افزایش تعداد کاراکتر است.

جک دورسی، یکی از مؤسسان توییتر که سال پیش برای سکان‌داری این شبکه‌ی اجتماعی بازگشت، در اظهارات جدید خود گفته که کمپانی به دنبال راه‌های جدید برای ارسال متن‌های بلند است. اما این امر باید همان حس خلاقیت، هوش و سرعتی که محدودیت ۱۴۰ کاراکتری ایجاد کرده را به همراه داشته باشد. ما برای ایجاد قابلیت‌های بیشتر و قدرت دادن به کاربرانمان در توییتر، شرمنده و پریشان نخواهیم شد.

توییتر برخلاف سال‌های قبل، حالا قابلیت اشتراک گذاری عکس و حتی ویدیو را در اختیار دارد که بخواهیم حساب کنیم، باز به وجه‌ی اصلی این شبکه‌‌ی اجتماعی ضربه‌ای نزده و امکانات مفرحی را در اختیار کاربران گذاشته، اما سمت و سویی که این شبکه‌ی اجتماعی پیش گرفته، مقداری نگران کننده است. برای مثال همین قابلیت اشتراک گذاری عکس باعث شده تا برخی کاربران برای اینکه بتوانند متن بیشتری را در پست‌های خود وارد کنند، از اسکرین شات بهره می‌برند. همانطور که مشاهده می‌کنید، این دست قابلیت‌ها می‌توانند مانند شمشیر دو لبه عمل کنند.

توییتر نیاز دارد تا تغییراتی را اعمال کند که به بدنه و طبیعت واقعیش صدمه نزند و آن را دچار تغییرات اساسی نکند. افزایش میزان کاراکترها در هر پست به ده هزار، مطمئناً کارایی توییتر را از چیزی که در حال حاضر است دور می‌کند و آن را بیشتر به سمت و سویی می‌برد که در حال حاضر فیس بوک در آن حکم‌رانی دارد.

نصب مستقیم اپلیکیشن ها از نتایج جستجوی گوگل امکان پذیر شد

گاهی اوقات زمانی که مشغول جستجو در گوگل هستید، پیشنهاد‌هایی برای نصب اپلیکیشن‌های مربوط را می‌بینید. در این صورت اگر به آن اپلیکیشن علاقه داشته باشید، با یک کلیک بر روی آن لینک دیگری باز می‌شود تا شما را به گوگل پلی ببرد و از آن‌جا بتوانید آن برنامه یا بازی را روی گوشی خود نصب کنید.

اکنون گوگل ترتیبی داده تا بدون باز کردن گوگل پلی امکان دانلود برنامه یا بازی را از همان صفحه نتایج جستجو در اختیار داشته باشید.

google 6e3b6

این ویژگی با اینکه آنقدر بزرگ نیست اما قطعا در تجربه جستجوی شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این ویژگی فعلا تنها از طریق ویجت جستجوی گوگل یا خود اپلیکیشن گوگل در اندروید امکان پذیر است.

تحلیل رتبه الکسا یک سایت

طبق اعلام الکسا یکی از مهم‌ترین ملاک های آماری و اطلاعاتی برای رتبه‌بندی سایت ها تولبار الکسا است. همانگونه که در بالا گفتیم رتبه الکسا مانند کنکور ما ایرانی هست اما برخلاف آزمون کنکور که برگزارکننده به تمام نتایج شرکت‌کنندگان دسترسی دارد، الکسا به همه دستگاه‌های متصل به اینترنت نیست لغایت بخواهد آمارگرفتن ریزبین از میزان بازدید ها را در دیتابیس اطلاعاتی خود داشته باشد. بلکه آمار خود را تنها از دستگاه‌های گرفتن می‌کند که تولبار الکسا را نصب‌کرده باشند و باهر بازدید از یک سایت یک پالس را به الکسا ارسال کرده باشد و از رفتار این کاربران است که در مجموع الکسا اقدام به رتبه بندی سایت ها می‌کند.


 


آیا رتبه الکسا مهم است؟

بسیاری از کسان بر این نظر دارند که رتبه الکسا چندان مهم نیست و تأثیری در کسب کارشان ندارد. ولی برخلاف تصور این کسان باید بگویم یکی از ملاک های اصلی الکسا برای رتبه دهی به سایت ها احصاء بازدید سایت است. و رتبه خوب با  افزایش بازدید وبلاگ در گوگل  به اتفاق است که باعث افزایش فروش و بهتر دیده شدن شما در بین رقبا می‌شود به همین خاطر می‌توان از آمارگرفتن الکسا به عنوان ابزاری برای مقایسه میزان محبوبیت خویش با رقبا سهم برد. اگر به صفحه مربوط به آمارگرفتن سایت الکسا alexa.com وارد شوید خواهید دید که ایران پنجمین مملکت از نظر حجم بازدید کننده است که 5 درصد از کل بازدید ها را به خود وابستگی دیتا و رتبه الکسا خویش سایت الکسا در مملکت ما ایران 735 است. این یعنی ایرانی ها علاقه کثرت به آمار و رتبه الکسا دارند.

گوگل بخش تبلیغات خود را با تغییر برند، بازطراحی می‌کند

سریدار راماسوامی، معاون بخش تبلیغات گوگل در یک کنفرانس خبری در مورد بازطراحی این بخش توضیحاتی ارائه کرده است. او در این کنفرانس خبری اعلام کرد که در سال‌های گذشته، بازخوردهای منفی متعددی در ارتباط با تعدد برندها و محصولات و خدمات گوگل در این حوز دریافت کرده‌اند. راماسوامی گفت که تعداد زیاد برندها و خدمات گوگل در بخش تبلیغات، تبلیغ‌دهندگان و ناشران را دچار سردرگمی می‌کرده است. او در این کنفرانس گفت:

در قدم اول، ما قصد داریم که نام سرویس تبلیغات خود را تغییر دهیم. البته این اقدام شروعی بر جهت‌دهی به محصولات این حوزه در آینده است.

در قدم اول تصمیم گوگل به برندسازی بخش تبلیغات، گوگل ادورزد به گوگل ادز (Google Ads)تغییر نام خواهد داد. این بخش به‌نوعی ورودی تبلیغ‌دهندگان برای سفارش تبلیغات در تمامی بخش‌های گوگل اعم از بخش جستجو، ویدیوهای یوتیوب، تبلیغ اپلیکیشن در گوگل پلی و نمایش در آدرس‌های گوگل مپ‌ خواهد بود.

گوگل ادز

آن‌طور که مشخص است بازطراحی برند در این بخش از گوگل تنها به تغییر نام خلاصه نمی‌شود. اهالی مانتین ویو سرویسی جدید به نام Smart Campaigns نیز راه‌اندازی خواهند کرد که برای برنامه‌ریزی تبلیغات شرکت‌های نوپا مفید خواهد بود. این کمپین‌های هوشمند، هدف‌دهی و بازدهی تبلیغات شرکت‌ها را در کانال‌های مختلف مانند تماس تلفنی، بازدید مستقیم از فروشگاه یا خریدهای آنلاین بررسی کرده و اجزاء تبلیغات بعدی مانند متن و تصاویر را برای افزایش این بازدهی بهینه می‌کند. این فرایند به کمک یادگیری ماشین گوگل انجام می‌شود.

برند بعدی که در این طرح اضافه خواهد شد، Google Parketing Platform است. این برند ترکیبی از بخش‌های DoubleClick Digital Marketing و Google Analytics 360 خواهد بود. این بخش جدید نیز محصولی به نام Display & Video 360 خواهد داشت که محصولات بازاریابی دابل‌کلیک مانند مدیریت کمپین و مرکز مخاطبین را با هم ترکیب خواهد کرد.

دن تیلور، مدیر این بخش می‌گوید که این پلتفرم به منظور پاسخ‌دهی به نیاز روزافزون شرکت‌ها به همکاری بیشتر توسعه داده شده است. او برای این مورد آدیداس را مثال می‌زندکه از این پلتفرم برای ترکیب بخش‌های بازاریابی برند و تیم‌های آنالیز استفاده کرده است.

پلتفرم بازاریابی گوگل به بازاریاب‌ها این امکان را می‌دهد که تمامی راهکارهای گوگل برای تبلیغات برند خود را مشاهده کرده و با بررسی ترکیبی آنها،‌ بهترین راه‌حل را به‌کار گیرند. البته اگرچه هدف اصلی هماهنگ‌سازی در داخل پلتفرم‌ها و دیگر ابزارهای گوگل است، اما این پلتفرم برای هماهنگ‌سازی با دیگر ابزارهای خارجی تبلیغات نیز بهینه خواهد شد.

گوگل ادز

Google Ad Manager برند سومی است که در این بخش فعالیت خواهد کرد. این پلتفرم برای مدیریت کسب درآمد از تبلیغات راه‌اندازی خواهد شد. برند جدید با ترکیب ابزارهای قبلی از جمله DoubleClick Ad Exchange و DoubleClick for Publishers توسعه داده می‌شود.جاناتان بلاک، مدیر محصول بخش ناشران تبلیغ گوگل در این‌باره می‌گوید که فرآیند ادغام این دو محصول یک فرآیند سه ساله بوده است. او در سخنان خود اعلام کرد که دسته‌بندی‌های گفته شده پیش از این با هم ترکیب شده‌اند و در حال حاضر نیز ناشران با ورود به یک پلتفرم به خدمات هر دو سرویس دسترسی دارند. به بیان دیگر تنها تغییر ایجاد شده در این قسمت، تغییر لوگو است.

یکی از اصلی‌ترین پیامد‌های این برندسازی مجدد، از بین رفتن برند دابل کلیک در گوگل است. در حالی که برندهای ادسنس و ادموب به کار خود ادامه خواهند داد. اجرایی شدن برنامه‌ی برندسازی مجدد از ماه جولای شروع خواهد شد و هیچ جابجایی بین محصولات از طرف مشتریان نباید انجام شود. نکته‌ی نهایی که تیلور به آن اشاره می‌کند، تغییرات جزئی در طراحی و حفظ روش کاربری سرویس‌ها تا حد امکان است.

چگونه در شبکه های اجتماعی نظرات بیشتری دریافت کنیم


چگونه در شبکه های اجتماعی نظرات بیشتری دریافت کنیم

همان‌طور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های موثر در بازاریابی هستند و درگیر کردن مخاطبان با کامنت شانس دیده شدن پست را افزایش می‌دهد.

الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی میزان درگیر شدن مخاطبان با پست‌های برند را یک عامل مهم در نظر می‌گیرند و به همین دلیل کامنت‌‌ها نقش پررنگی در این موضوع ایفا می‌کنند. درنتیجه کسب‌وکارهایی که به دنبال نتیجه‌ی بهتری از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هستند نباید اهمیت کامنت مخاطبان را دست کم بگیرند. در چند سال اخیر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرامو توییتر برای تشکیل جامعه روی پلت‌فرم‌های خود اهمیت درگیر شدن مخاطبان مانند تعداد کامنت‌ها را بیش از هر زمان دیگری افزایش داده‌اند. همچنین زمانی که مخاطب دنبال محتوای آنلاین برای افزایش میزان اطلاعات در مورد محصولات برند است، کامنت‌های هر پست را می‌خواند و اهمیت کمتری برای تعداد لایک‌ها قائل است. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی ۶ راه خلاقانه‌ای می‌پردازیم که تعداد کامنت در پست‌های شبکه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

۱- درگیر کردن مخاطب در جنگ کامنت‌ها

جنگ کامنت یعنی قرار دادن دو گروه از افراد با طرز تفکر متفاوت در کنار هم و ایجاد بحث در میان آن‌ها. این مدل پست‌ها بیشتر در توییتر و فیسبوک گذاشته می‌شوند و معمولا از مخاطب خواسته می‌شود بین دو یا چند گزینه یک مورد را با ذکر دلیل انتخاب کند. به‌عنوان مثال پستی از تصویر یک سگ و گربه در کنار یکدیگر منتشر کنید و طرفداران حیوانات خانگی را هدف قرار دهید. سپس از آن‌ها بپرسید با انتخاب یک گزینه در کامنت‌ها بگویند کدام حیوان خانگی را ترجیح می‌دهند. چنین پست‌هایی معمولا کامنت زیادی دریافت می‌کنند و به یکی از پست‌های جنجالی شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند. نکته‌ی مهمی که باید رعایت کنید این است که از موضوع‌های کم‌اهمیت برای چنین پست‌هایی استفاده کنید. موضوع‌های مهم و حساس معمولا باعث ایجاد درگیری می‌شوند و برند را به حاشیه می‌برند.  

۲- به سوال‌ها سریع پاسخ دهید

زمانی که صحبت از الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به میان می‌آید، زمان نیز یکی دیگر عواملی است که علاوه بر میزان درگیری مخاطب روی محبوب شدن پست و قرار گرفتن در صدر فید خبری تأثیر می‌گذارد. الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به ساعت اشتراک‌گذاری پست و میزان کامنت‌هایی که در این مدت دریافت کرده‌اند اهمیت می‌دهند و رتبه‌ی پست در فید خبری را تعیین می‌کنند. بنابراین به سوال‌های مخاطب سریع پاسخ دهید. هرقدر سرعت پاسخ‌دهی بیشتر باشد، احتمال دیده شدن پست توسط دیگران افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ دادن به سوال‌های مخاطب مزیت دیگری نیز دارد. این موضوع باعث می‌شود تعداد کامنت‌ها بالا برود و سایر مخاطبان نیز به نظر دادن تشویق شوند. زمانی که مخاطب می‌بیند سوال دیگران از طرف برند پاسخ داده شده است سوال‌های خود را نیز مطرح می‌کند.

comment

۳- از مخاطب بخواهید جای خالی را پر کند

یکی از آسان‌ترین راه‌های درگیر کردن مخاطب و افزایش تعداد کامنت این است که از مخاطب بخواهید جای خالی یک عبارت یا پرسش را پر کند. به‌عنوان مثال بپرسید: «در سال ۲۰۱۸ شبکه‌ی اجتماعی ... محبوبیت زیادی نزد کاربران پیدا خواهد کرد.» این مدل پست‌ها معمولا بازخورد خوبی می‌گیرند مخصوصا زمانی که با طنز همراه باشند.

۴- کامنت گذاشتن را شرط شرکت در مسابقه اعلام کنید

مسابقه‌های مجازی همیشه یکی از راه‌های درگیر شدن مخاطب با برند در شبکه‌های اجتماعی هستند. پستی برای اعلام مسابقه و جوایز آن منتشر کنید و شرط شرکت در آن را کامنت گذاشتن تا تاریخ تعیین شده اعلام کنید. هرقدر جوایز بهتر و هیجان‌انگیزتر باشند، میزان درگیری مخاطبان نیز بالا می‌رود.

comment

۵- سوال‌هایی بپرسید که پایان باز داشته باشند

سوال‌هایی که با «بله» و «خیر» پاسخ داده می‌شوند معمولا کامنت کمتری نسبت به پست‌هایی دریافت می‌کنند که مخاطب می‌تواند نظرش را آزادانه بیان کند. به‌عنوان مثال به جای اینکه بپرسید آیا سواحل کیش را دوست دارند یا خیر، از آن‌ها بپرسید ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در کدام ساحل سپری کنند.

۶- ببینید مخاطبان در چه زمانی فعال‌تر هستند

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در درگیری مخاطب، ساعت به اشتراک گذاشته شدن پست است. ساعاتی که مردم مشغول به کار هستند یا خوابیده‌اند زمان مناسبی برای اشتراک‌گذاری پست نیست. اغلب پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی اطلاعاتی مانند ساعات اوج فعالیت مخاطب را در اختیار برندها قرار می‌دهند و همچنین برای کسب اطلاعات اضافه‌تر می‌توان از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

شبکه‌های اجتماعی روز به روز کاربران بیشتری جذب کرده و اهمیتشان در بازاریابی افزایش پیدا می‌کند. بخش قابل توجهی از تبلیغات برندها در این محیط انجام می‌شود و بسیاری از کاربران محصول مورد نظر خود را از این طریق انتخاب می‌کنند. رتبه‌ی پست در دیده شدن آن اهمیت دارد و هرقدر پست‌ها کامنت بیشتری دریافت کرده باشند رتبه‌ی بهتری پیدا می‌کنند.