قالب های فارسی وردپرس 35

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 35

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

اپل استارت آپ فعال در زمینه هدست های واقعیت افزوده را تصاحب کرد

رسانه کلیک – اپل اقدام به تصاحب یک استارت آپ فعال در زمینه هدست های واقعیت افزوده به ارزش 30 میلیون دلار کرده است. این استارت آپ به احتمال زیاد قرار است در زمینه ساخت هدست های واقعیت افزوده تحت عنوان اپل گلس با غول کوپرتینو همکاری کند.

بر اساس گزارش اخیر وب سایت TechCrunch، اپل یک استارت آپ کانادایی فعال در زمینه تولید هدست های واقعیت افزوده را تصاحب کرده است. این کمپانی نوپا که Vrvana نام دارد، مقر اصلی آن در شهر مونترال است و تا به امروز یک محصول با عنوان هدست واقعیت افزوده توتم (Totem) را تولید کرده است.

وبگاه کرانچ همچنین تاکید دارد که Vrvana در تولید انبوه و عرضه هدست توتم با مشکلات متعددی روبرو شده است و در نهایت تصمیم به فروش امتیاز کاری خود به شرکت بزرگ کوپرتینو گرفته است.

خبر تصاحب این استارت آپ در حالی مطرح شده که هنوز هیچ یک از منابع رسمی اپل و همچنین Vrvana هیچ گونه اطلاعاتی در مورد نوع همکاری این دو شرکت ارائه نداده اند. با این حال مسئله کاملا شفاف این است که اپل با تصاحب این کمپانی نوپا تصمیم دارد تا تجربه واقعیت افزوده در محصولات سخت افزاری خود را گسترش دهد.

حدود دو هفته پیش نیز اخبار و اطلاعاتی در مورد تلاش اپل برای آزمایش نسخه‌های ابتدایی از عینک‌های مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده منتشر شده بود. این شایعات تاکید داشتند که اپل احتمالا در ماه‌های پایانی 2019 و شاید ماه‌های ابتدایی 2020 از یک عینک واقعیت افزوده با نام احتمالی اپل گلس (Apple Glass) رونمایی خواهد کرد.

شایعات پیشین همچنین تاکید می‌کردند اپل در حال توسعه یک نسخه خاص از سیستم عامل همراه iOS با عنوان rOS برای عینک واقعیت افزوده خود است که از همین حالا تیم توسعه این سیستم عامل کار خود را شروع کرده‌اند.

اپل از سال 2014 علاقه زیادی به حوزه واقعیت افزوده نشان داده است. بر همین اساس، تیم کوک بارها طی سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود در سه سال گذشته از ارتباط تنگاتنگ محصولات سخت افزاری و نرم افزاری این شرکت با فناوری مذکور سخن به میان آورده است.

این در حالی است که تیم کوک به عنوان مدیر عامل اجرایی اپل در اوایل ماه میلادی جاری در مصاحبه خود اعلام کرده بود که این شرکت هنوز راه‌های صحیحی را برای تولید با کیفیت یک محصول سخت افزاری برای واقعیت افزوده پیدا نکرده است. این مسئله باعث شده بود تا بسیاری حتی پیش بینی تصاحب یک استارت آپ فعال در زمینه هدست های واقعیت افزوده را مطرح نکنند.

عرضه بستر نرم افزاری ARKit در iOS 11 و همچنین تجهیز پرچمدار آیفون 10 به دوربین تشخیص عمق از طریق لیزر از مهم‌ترین نتایج علاقه اپل به واقعیت افزوده است و حالا تصاحب 30 میلیون دلاری استارت آپ هدست‌های واقعیت افزوده توسط اپل می‌تواند یک مهر تایید برای تلاش شرکت بزرگ کوپرتینو برای تولید اپل گلس باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.